Tanda – Tanda Lelaki Mengalami Mati Pucuk

Terdapat 4 jenis mati pucuk dan di senaraikan di bawah ini bagi menambah pengetahuan anda.

Sila AMBIL PERHATIAN sekiranya ANDA mengalami :

A. Zakar langsung tidak mampu menegang. Ia adalah jenis mati pucuk yang gawat dan biasanya berlaku pada kadar 1 dalam 100 lelaki. Ia mati pucuk yang paling di takuti lelaki.

B. Zakar lembik dan tidak berupaya senggama. Mani keluar sebelum senggama. Ia adalah jenis mati pucuk yang mendukacitakan. Ia biasa di ubati dan mungkin boleh berpunca dari amalan pemakanan serta kesan psikologi dan penyakit tua.

C. Zakar tegang tetapi tidak boleh memancutkan mani. Ia juga termasuk mati pucuk, bukan tanda lelaki itu kuat tenaga batin. Lelaki terpaksa berhenti senggama kerana keletihan dan kejerihan.

D. Zakar yang tidak tegang seperti biasa. Ia juga adalah jenis mati pucuk. Ada yang mengelarnya sebagai lemah syahwat atau lemah tenaga batin. Jenis ini akan di hadapi oleh semua lelaki.

Ini pula tanda-tanda awal Lemah tenaga batin, ketika melakukan persetubuhan ialah :

1. lambat mencapai ketegangan zakar setelah rangsangan seksual.

2. Ereksi yang tidak betul-betul keras [tegar] kerana tekanan pembuluh zakar kurang dari 6PSI – gagal membuat tusukan ke dalam faraj.

3. Inzal atau ejakulasi pra-matang dan cepat layu serta tak mampu bangun kembali atau mengambil masa yang lama untuk mencapai ereksi selepas ejakulasi pertama

4. gagal mencapai ereksi yang mampat untuk meneruskan persetubuhan sehingga pasangan mencapai klimaks

5. Air mani cair, keluar meleleh dan tidak memancut dengan kuat

6. kencing yang tidak tus, tidak puas dan menyimpan sisa

7. zakar yang tidak mengalami ereksi ketika hampir waktu subuh atau dalam istilah perubatan disebut Penile Nocturnal Tumescence

8. tidak berdaya untuk menyempurnakan jimak dalam suatu tempoh yang diperlukan untuk memberi orgasm kepada pasangan seks

9. Kelemahan seksual Lelaki adalah lebih ketara di kalangan perokok, pengidap diabetes, pesakit jantung, tekanan darah tinggi dan individu yang mengalami stress.

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

66 Responses to Tanda – Tanda Lelaki Mengalami Mati Pucuk

  1. kamil says:

    Macam mn cara mau obatinya

  2. zali says:

    en kamil boleh ambil CATUABA yg 100% herba asli,selamat,halal dan ada kelulusan KKM
    sms/whatsapp 0179203124

  3. izharudin says:

    bagaimana untuk mengobatinya? ?berapa kos perubatan yang perlu saya langsaikan? ?

  4. zizy says:

    usia saya mnjangkau 41 tahun ini..sejak akhir2 ini saya mngalami sukar untuk memancut air mani..dan menyedihkan saya zakar lambat naik dan kalau dah tegang tak boleh bertahan lama..akhirnya kendur terus tak tegang , mohon beri klu utk selesai masalah ini..

    • zainura66 says:

      apabila anda kehilangan fokus, bukan sahaja anda tidak boleh memancutkan air mani bahkan anda akan mengalami pelbagai masalah dalam rumahtangga nanti. Zakar suami puan berasa lemas dan tidak boleh bertahan lama jika faraj puan mempunyai banyak air.

    • KHAI says:

      Tuan boleh cuba alpha capsule
      100% Asli dan diperakui selamat dan halal..
      Boleh wassup 019 4226455 untuk info lanjut

  5. Zuka Zack says:

    Boleh kah kita dapat mati pucuk akibat melancap ?

  6. mohd hafifie bin abd jalil says:

    Ada kah mati pucuk boleh diubati

    • zainura66 says:

      Mohd hafifie bin abd jalil,

      terdapat dalil-dalil yang menyatakan bahawa tidak ada penyakit yang tidak boleh diubati melainkan maut.

      1. Dari Jabir bin ‘Abdullah radhiallahu ‘anhu, bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

      لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ، فَإِذَا أَصَابَ الدَّوَاءُ الدَّاءَ، بَرَأَ بِإِذْنِ اللهِ عَزَّ وَجَلَّ

      “Setiap penyakit pasti memiliki obat. Bila sebuah obat sesuai dengan penyakitnya maka dia akan sembuh dengan seizin Allah Subhanahu wa Ta’ala.” (HR. Muslim)

      2. Dari Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu, bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

      مَا أَنْزَلَ اللهُ مِنْ دَاءٍ إِلاَّ أَنْزَلَ لَهُ شِفَاءً

      “Tidaklah Allah menurunkan sebuah penyakit melainkan menurunkan pula obatnya.” (HR. Al-Bukhari dan Muslim)

      3. Dari Usamah bin Syarik radhiallahu ‘anhu, bahwa beliau berkata:

      كُنْتُ عِنْدَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَجَاءَتِ اْلأَعْرَابُ، فَقَالَ: يَا رَسُوْلَ اللهِ، أَنَتَدَاوَى؟ فَقَالَ: نَعَمْ يَا عِبَادَ اللهِ، تَدَاوَوْا، فَإِنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ يَضَعْ دَاءً إِلاَّ وَضَعَ لَهُ شِفَاءً غَيْرَ دَاءٍ وَاحِدٍ. قَالُوا: مَا هُوَ؟ قَالَ: الْهَرَمُ

      Aku pernah berada di samping Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Lalu datanglah serombongan Arab dusun. Mereka bertanya, “Wahai Rasulullah, bolehkah kami berobat?” Beliau menjawab: “Iya, wahai para hamba Allah, berobatlah. Sebab Allah Subhanahu wa Ta’ala tidaklah meletakkan sebuah penyakit melainkan meletakkan pula obatnya, kecuali satu penyakit.” Mereka bertanya: “Penyakit apa itu?” Beliau menjawab: “Penyakit tua.” (HR. Ahmad, Al-Bukhari dalam Al-Adabul Mufrad, Abu Dawud, Ibnu Majah, dan At-Tirmidzi, beliau berkata bahwa hadits ini hasan shahih. Syaikhuna Muqbil bin Hadi Al-Wadi’i menshahihkan hadits ini dalam kitabnya Al-Jami’ Ash-Shahih mimma Laisa fish Shahihain, 4/486)

      4. Dari Ibnu Mas’ud radhiallahu ‘anhu, bahwa Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda:

      إِنَّ اللهَ لَمْ يَنْزِلْ دَاءً إِلاَّ أَنْزَلَ لَهُ شِفَاءً، عَلِمَهُ مَنْ عَلِمَهُ وَجَهِلَهُ مَنْ جَهِلَهُ

      “Sesungguhnya Allah Subhanahu wa Ta’ala tidaklah menurunkan sebuah penyakit melainkan menurunkan pula obatnya. Obat itu diketahui oleh orang yang bisa mengetahuinya dan tidak diketahui oleh orang yang tidak bisa mengetahuinya.” (HR. Ahmad, Ibnu Majah, dan Al-Hakim, beliau menshahihkannya dan disepakati oleh Adz-Dzahabi. Al-Bushiri menshahihkan hadits ini dalam Zawa`id-nya. Lihat takhrij Al-Arnauth atas Zadul Ma’ad, 4/12-13)

      5. Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam dalam sabdanya:

      إِنَّ اللهَ أَنْزَلَ الدَّاءَ وَالدَّوَاءَ وَجَعَلَ لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءً فَتَدَاوَوْا وَلاَ تَدَاوَوْا بِحَرَامٍ

      “Sesungguhnya Allah telah menurunkan penyakit dan obatnya, demikian pula Allah menjadikan bagi setiap penyakit ada obatnya. Maka berobatlah kalian dan janganlah berobat dengan yang haram.” (HR. Abu Dawud dari Abud Darda` radhiallahu ‘anhu)

      6. Abu Hurairah radhiallahu ‘anhu berkata:

      نَهَى رَسُوْلُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَنِ الدَّوَاءِ الْخَبِيْثِ

      “Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam melarang dari obat yang buruk (haram).” (HR. Abu Dawud, At-Tirmidzi, dan Ibnu Majah. Asy-Syaikh Al-Albani menshahihkannya dalam Shahih Ibnu Majah, 2/255) [Lihat kitab Ahkam Ar-Ruqa wa At-Tama`im karya Dr. Fahd As-Suhaimi, hal. 21)

  7. Sy ada penyakit diabetes, sy mengalami mati pucuk yg serius. Adakah boleh diubati? Kiranya ada, bagaimanakah caranya?

    • zainura66 says:

      Nur Nilam Sari, dalam entri ini telah menyatakan di antara sebab kepada penyakit ini ialah penghidap mengalami diabetes. Tidak ada penyakit yang tidak boleh diubati kecuali maut……. Terdapat di dalam al Quran menyebut bahawa “SETIAP PENYAKIT PASTI ADA PUNCA DAN PENAWAR KECUALI TUA DAN MAUT” .

      Punca kepada diabetes ialah apabila darah tidak berjaya menyerap ke daging oleh sebab ketegangan urat saraf, tubuh badan yang banyak kotoran dan racun hingga menyekat pengaliran darah dengan lancar, nafas yang tidak seimbang serta tidak mengikut adat resam. Dengan itu urat saraf anda yang ketegangan perlu dilembutkan, darah daging perlu dibersihkan/disingkirkan dari tubuh badan, pernafasan perlu diimbangi bagi mengaktifkan sistem metabolisme serta amalan kehidupan seharian mengikut adat resam mengikut bangsa dan agama.

  8. orangkuat says:

    Gejala Yang Menjadi Kerisauan Lelaki Seantero ni..InsyaAllah Banyak Cara rasanya Untuk Dipulihkan Secara Tradisional dan Moden..Pokok Pangkalnya Usaha Mesti Mau Lebih.

  9. asyraf says:

    saya punya masalah lain sikit ..
    anu mudah tgang, tapi muntah cepat ,air x likat, dan saya x puas😦
    apa masalah saya dan apa yg saya perlu buat ?

  10. akim 1998 says:

    Setiap kali saya bersetubuh , nafsu saya cepat puas . Bila memancut jer , batang terus tak tegang . Sakit ape pulak macam tu ?

    • zainura66 says:

      Akim, ini tanda-tanda awal anda akan mengalami penyakit ED (erectil disfunction) ; mati pucuk …..

  11. fadh says:

    umur saya berumur 22.,zakar saya secara tiba2 tidak boleh mngeras langsung..apa yg perlu saya buat

  12. wajib ali says:

    Sy mngalami msalah ktika bsetubuh.. zakar sy cpat pncut dan dlm ms yg sma sy msh lg xpuas mlayari bahtera..kdang2 tengah main sy cpat kndur tba2..nfsu ada..apakah plak mslah sy ni?blhkah drawat dan apakah ubatnye?

  13. sham_7 says:

    Saya tidak mengalami ereksi(zakar tegang) sewaktu tidur dan
    sebelum subuh..apakah perlu saya buat?

  14. aqil says:

    Saya mengalami masalah x boleh menengang langsung kerana kerap onani. Adakah saya ada cara untuk keluar daripada masalah ini?

  15. djdjd says:

    Buat pengthn admin , sy brumur 23 kerap bersukan Dan kerap onani.. Apakah punca utama zakar sy tiba tiba gagal bangun walaupun telah diransang? Sy Sgt runsing bantulah sy tq

  16. Izwan says:

    lemah tenaga batin di sebabkan?

    • zainura66 says:

      Penyakit zahir dan batin akibat kelalaian manusia itu sendiri untuk menjaga kesihatan kehidupan seharian sehingga terlupa tujuan mmanusia itu diujudkan….

  17. murum says:

    saya mengalami batang bengkok..adakah menberi kesan kpda hbungan saya dengan isteri nanti ( belum kahwin )

  18. man says:

    saya pengamal onani. kenapa zakar saya tidak mampu menegang bila dirangsang? tetapi masa tidur zakar menegang. hope dpt jwpan. rungsing sgt

  19. mat says:

    man,, masalah awak sama macam saya, dah seminggu terjadi

  20. mohd faizal arya says:

    Haha

    • ziden says:

      Solat dpt mengubati pnykit lemah syahwat!!
      Sy pun ada jgak onani!! Mula2 nk try pastu ketagih hurmmm
      Tuhan ada Doa dan kuatkn amln mgkin boleh berubah
      Baca Al quran byk2 doa byk2 Solat jgn tinggal….

  21. ket says:

    saya berumur 15 tahun. sudah cukup semua tanda akan baligh(matang) tp satu sahaja masalah saya. kemaluan saya masih boleh tegang seperti biasa tapi air mani saya belum keluar. apa masalah nya?

  22. syazni says:

    Masalah saya air mazi tidak keluar seperti sebelum ini semasa terangsang dan semasa bersetubuh pula air mani tidak keluar sehingga saya penat… Adakah ini boleh diubati

    • zainura66 says:

      Syazni, kenapa pula bersetubuh dengan nikmat (inzal) sehingga keluarnya air mani mesti penat. Persetubuhan bukannya untuk beradu tenaga tetapi bersatu jiwa dan raga.

      • syazni says:

        Saya ni lelaki… Maksud saya tak ada langsung dan saya tak rasa apa pun adakah ini tanda mati pucuk? Boleh kah diubati dan bagaimana…. Mohon penjelasan

  23. muhammad khuzaiman says:

    Thanks

  24. nuwar says:

    salam semua..saya nuwar berusia 24 tahun..saya nak tanya …saya ada masalah terhadap ketegangan zakar saya…. ketika bercumbu saya tegang je..tapi bila hendak melakukan penetrasi..tiba tiba zakar saya jadi lembek dan layu…dan ianya sering kali berlaku….saya x pasti apa sbbnyer..saya cinta dan syg psngn saya….tiada msalah kurg tidor dan stress langsung….tapi saya gemar onani dan sngat tegar.. paling lama saya x onani ialah 2 mnggu..

    adakah sbb saya kuat onani ini punca zakar saya lemah atau zakar saya mmg sudah mula lemah dan hanya boleh diatasi dengan perubatab Dr? jika saya berhenti onani skrg, mslh ini akan terhapus? mohon pencerahan..sangat terganggu

    • zainura66 says:

      nuwar, ini merupakan tanda awal ke arah penyakit tuan.

      • Anon says:

        Sy cuba memgeluarkan air mani ketika bersetubuh tetapi gagal, dan cuba mengeluarkn air mani secara onani (isteri disebelah) juga masih gagal.. Zakar tetap keras sampai sy letih… Adakah ini tanda mati pucuk?

      • zainura66 says:

        Anon, segeralah berjumpa dengan pakar sakit tuan.

  25. amy says:

    Salam.sy nak tanya sy pernah ambil sejenis dadah ice 2 bulan yg lepas n sy memang dah berhenti terus n da insaf .masa sy tengah layan benda tu dulu sy ada tengok video blue Smbil onani..kesan dia sy punya zakar tak tegang macam dulu.dia cuma keras tapi tak tegang sangat,lepastu cepat pancut.adakah sy mengalami kecacatan kekal.

    • zainura66 says:

      Waalaikumsalam Amy, anda kemungkinan akan menghadapi kecacatan kekal jika tidak dipantau dari sekarang….

  26. Fiq says:

    apa cara penyelesaian utk lemah syahwat tuan?
    Sy ada brcadang utk pergi berurut? Bole ke?

  27. Hamba Allah says:

    Saya berumur 20 tahun zakar saya tibe2 mengecil dan gagal berfungsi. . Ada cara nak ubati tak ? Perlukan bantuan . .

    • Hamba Allah says:

      Hamba Allah
      Sila berjumpa dengan Dr untk mengetahui dengan lebih lanjut.. Saya juga pernah mengalami permasalahan seperti kamu.. Saya telah berjumpa dengan Dr.. Drpd klinik sehinggalah Hospital besar.. Kesemua jawpan yang diberikan Dr adalah sama faktor psikologi ( stress).. Dr menyarankn saya utk mngamlkn rutin yg lebih sihat.. saya juga mencuba perubatan hymoterapi.. saya juga sempt berbls email ngan Dr Ismail Tambi.. Dan kini Alhamdulillah dengan IzinNya saya semakin pulih.. Tekadkan diri kepada Allah.. Sibukkan diri dgn perkara bermaanfaat.. Jgn stress.. Cuba amalkan Habatus Sauda.. Nabikan pernah bersabda Habatus Sauda ubat segala penyakit..InsyaAllah. Saya faham situasi kamu sekarang.. Banyak berdoa lebih2 lgi pada bulan ramadhan..

  28. ahmad says:

    Saya ada masalah susah menegang dan saya tak tahu apa puncanya. Apakah cara tradisional yang boleh saya lakukan ?

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s