Jiwa wanita menurut sifat farajnya (18SX)

Menurut ilmu seni seks Kamasutra yang telah diamalkan di India pada abad antara 100 – 400 sesudah masihi terdapat tujuh jenis atau sifat faraj bagi perempuan.

Kamasutra merupakan sebahagian daripada ajaran hidup Vatsyayana yang terdiri dari dharma, artha dan kama. Dharma berkaitan dengan agama, artha berkaitan dengan kemakmuran dan kama berkaitan dengan cinta dan kenikmatan seksual. Konsep dasar dari kama adalah pencapaian kenikmatan seksual yang melibatkan lima indera: pendengaran, perasaan, penglihatan, rasa (taste) dan penciuman yang disatukan oleh fikiran dan jiwa.

Dan dilengkapi juga dengan cara anda merawat untuk mencapai kepuasan maksimum. Jenis-jenis tersebut ialah :-

1. Mutasyahhimah.

Wanita yang farajnya dipenuhi lemak. Perempuan sebegini tidak akan mendapat kenikmatan seks kecuali pasangannya mempunyai zakar yang panjang sehingga boleh mencapai jarak yang terjauh.

2. Lizqah.

Wanita yang farajnya merangkumi dan disokongi oleh kawasan-kawasan di sekitarnya serta memilki sedikit lemak di dalamnya. Terdapat lebihan daging di sebelah kiri seolah-olah menempel dan tergantung pada bahagian atasnya. Perempuan yang sebegini menyukai diameter (lebar) zakar yang besar..

3. Qa’ra.

Wanita yang memiliki faraj yang cekung sifatnya kerana syahwatnya besar dan mempunyai keinginan yang melampaui batas. Perempuan yang sebegini menyukai zakar yang diameternya besar dan lebar serta berkepala zakar yang besar untuk memenuhi ruang di dalam farajnya dan mengalirkan nikmat kepadanya.

4. Jaufa.

Wanita yang mempunyai faraj berongga di sekelilingnya dan belahan serta jarak di antara kedua-dua bibir serta sudut-sudut di dalam farajnya adalah jauh. Vagina seperti ini sukar dipuaskan dalam jimak kecuali pasangannya memilki zakar yang panjang dan besar. Biasanya sifat faraj sebegini dimiliki oleh perempuan yang tinggi lampai.

5. Mutkhamah.

Wanita yang memilki bahagian atas dan bawah farajnya adalah sama. Biasanya sifat faraj perempuan sebegini adalah kecil syahwatnya dan orgasmenya pula cepat. Wanita ini menyukai lelaki membuat dayungan yang kuat dan cepat orgasmenya semasa berjimak.

6. Syafra ‘.

Wanita yang mempunyai dinding faraj yang nipis . Perempuan sebegini lebih menyukai lelaki yang memiliki zakar bersaiz panjang dan kecil .

7. Munhaniqah.

Wanita yang mempunyai dinding farajnya yang tebal pada bahagian luar dan kurang berisi pada bahagian dalamnya sehingga syahwat tertahan di dalamnya. Perempuan sebegini menyukai zakar pasangan lelaki yang bersaiz besar dan berdiameter lebar , urat zakar yang kuat dan keras serta berkepala zakar yang besar.

Advertisements

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s