Warna dan corak mata serta jiwa manusia

Taukah anda ??? Satu kajian yang telah dibuat menyatakan bahwa warna mata seseorang menunjukkan sifat-sifat kejiwaan tertentu bagi seseorang itu.

Mari baca seterusnya😀

Mata yang sangat hitam.

Di belakang mata ini disimpan kehangatan jiwa yang luar biasa. Menyimpan kekuatan moral dan perasaan yang kuat. Percayalah bahwa pemilik mata ini boleh mencintai atau membenci secara hangat, kerana dia adalah orang yang memiliki karakter sempurna, kuat dan sensitif. Lebih baik kita tidak membuatnya terpengaruh dan emosi sebab itu merbahaya !

Mata biru.

Mencerminkan pribadi yang komitmen serta bertanggungjawab, berpendirian tegas serta mempunyai kemahuan yang sangat kuat.

Mata biru pudar/tidak cerah.

Mata ini adalah milik orang-orang yang berimaginasi, intuitif dan senang berkontemplasi di atas khayalannya. Tidak begitu peduli dunia dengan segala macam hiruk pikuknya. Mereka nampak santai dan tidak mengenal petualangan hidup.

Mata yang berwarna antara coklat dan ungu dan beberapa warna.

Mata yang dimiliki oleh orang-orang yang mempunyai persiapan ideal dan matang. Para pemikir biasanya memiliki warna yang beraneka macam.

Mata berwarna hijau.

Memiliki kecenderungan nalar dan intuisi. Mereka adalah orang-orang yang pandai dan mereka juga orang yang berpetualang.

Mata Kelabu.

Warna mata yang dimiliki oleh mereka yang mempunyai persiapan sempurna, sangat terperinci, pengalaman, keseimbangan dalam fikiran dan karakter.
Banyak penelitian yang menyatakan bahawa mata yang bening adalah mata yang paling banyak menarik perhatian dan hati orang lain. Mereka mengatakan bahawa kebeningan mata itu terpancar dari jiwa yang positif. Semakin kuat perasaan, pemikiran dan keinginan, maka semakin bening pula matanya.

Wallahualam.

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s