Penis Bengkok : Bawaan dan Faktor kebetulan ?

Penis Bengkok_Bawaan dan Faktor kebetulan

Penis Bengkok: Bawaan dan faktor kebetulan ?

Terdapat jenis zakar bengkok yang tidak disebabkan oleh penyakit Peyronie, seperti bengkok bawaan (semulajadi) dan bengkok kerana trauma pada penis.

Bengkok bawaan berasal dari sejak lahir. Banyak juga terdapat lelaki yang dilahirkan dengan penis bengkok, kadang-kadang kekurangan ini hanya estetika, tapi bagi beberapa lelaki, ini dapat menghambat kehidupan seks yang normal, sukar melakukan hubungan seks, menyakitkan atau bahkan tidak mungkin dilakukan. Andropenis memberikan perawatan penis bengkok bawaan yang efektif dan tidak mengganggu.

Ada ramai lelaki yang tidak dilahirkan dengan penis bengkok, boleh mengalami trauma pada penisnya dikemudian hari dalam hidupnya. Pernahkah berhubungan seks dengan kasar hingga pada keadaan yang menyakitkan? Atau pernahkan merasa sakit pada penis semasa bersetubuh ; penis terlipat? Walaupun penis tidak bertulang, trauma semacam ini masih boleh menyebabkan kerosakan atau kecacatan kekal. Kecelakaan yang berkaitan dengan seks, bahkan yang tidak anda fikirkan dua kali setelah itu terjadi, dapat menyebabkan ‘pecah penis’ yang mengganggu pertumbuhannya. Jika penis terluka dengan cara ini, sering menyebabkan salah satu sisi penis berhenti tumbuh. Sedangkan sisi yang sihat tumbuh melebihi sisi yang rosak, penis benar-benar akan melengkung.

Mengalami sedikit kebengkokan pada penis , ini bukan keabnormalan; itu adalah ciri khas anda. Kebengkokan penis mungkin juga disebabkan oleh keadaan lainnya seperti suatu penyakit bawaan (biasanya tidak serius yang disebut Chordec).

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s