Misteri Penis Bengkok

Misteri Penis Bengkok

Tahukah anda dari mana datangnya nama bagi Penyakit Peyronie ini ? Jom kita baca sejarah bagi penyakit yang dialami oleh sesetengah lelaki ini.

Misteri Penis Bengkok

Sebenarnya penyakit ini mendapat nama dari seorang doktor Perancis pada zaman Louis XV . Dikatakan bahawa penyakit Peyronie ini telah menimbulkan rasa sakit pada si penderita lelaki dan telah membuatkan kaum lelaki berasa malu selama berabad-abad lamanya dan masih belum benar-benar difahami.

Penyebab-penyebab dari pembentukan plak-plak yang menimbulkan masalah ini tidak begitu diketahui dan masih samar. Dan proses terjadinya penyakit tersebut juga mustahil untuk diketahui sebelumnya:

Dimaklumkan bahawa penderita penyakit ini telah sembuh secara misteri dalam jangkamasa rawatan dijalankan tanpa sebarang pengubatan sama sekali ! Rasa sakit tersebut sembuh secara bertahap dan dalam jangka waktu beberapa tahun, penis yang bengkok itu akan lurus kembali dengan sendirinya.; dengan kata lain penis tersebut akan sembuh secara spontan.
Oleh kerana itu, reaksi yang terburu-buru terhadap penis yang bengkok, seperti misalnya operasi (pembedahan), adalah biasanya tidak bijaksana). Pada kes-kes lainnya, operasi tidak mengubah keadaan atau secara bertahap malah bertambah parah.

Tidak ada pemulihan yang cepat

Berita baik mengenai Peyronie adalah bahawa penyakit ini biasanya tidak terlalu serius (kecuali tekanan emosi yang diakibatkannya).

Berita buruknya adalah bahwa penyakit Peyronie tidak mudah dipulihkan. Sejumlah pengubatan telah dicuba lebih dari 200 tahun, namun sebahagian besar dari pengubatan-pengubatan tersebut mutunya masih dipersoalkan. Salah satu alasan adalah bahwa hampir mustahil mengetahui apa sebenarnya yang terjadi kerana ramai lelaki yang telah sembuh, meskipun mereka tidak melakukan apa-apa. Seperti yang dijelaskan oleh seorang ahli urologi, “pemulihan secara alami atau semulajadi sering disalah ertikan sebagai kejayaan terapis.”

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Penyakit and tagged , . Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s