Ketahuilah tentang ‘Foreplay’

Foreplay

Foreplay adalah perangsangan yang didefinisikan sebagai kegiatan seksual sebelum melakukan hubungan seks yang sebenarnya. Kadangkala disebut juga sebagai ‘pemanasan’ sebelum penetrasi. Kegiatan ini biasanya meliputi ciuman yang intim dan lama, belaian dan sentuhan kulit ke kulit atau mulut pada payudara serta kemaluan. Pada masa kini kegiatan tersebut dikenal juga sebagai outercourse.

Apa itu foreplay

Secara tradisional, foreplay dianggap sesuatu yang lelaki harus lakukan untuk membuat pasangan bersedia melakukan hubungan seksual. Pada masa kini, foreplay telah menjadi bahagian integral dari pengalaman bercinta secara rnenyeluruh. Hubungan seksual mendadak tanpa foreplay menjadi pengalaman seksual yang dialami ramai pasangan. Tetapi, secara umum, sebahagian besar wanita akan setuju bahawa hubungan seksual yang baik harus melibatkan foreplay yang ‘sensual’ dan lama.

Bentuk foreplay yang lebih waspada akan meningkatkan kesenangan pada kedua pasangan dan membuat bercinta atau bersetubuh lebih mengasyikkan.

Apa itu foreplay?

Foreplay adalah suatu aktiviti yang merangkumi membuka pakaian, mencium, bercumbu dan oral sex. Mengapa foreplay begitu penting?

Pertama, lelaki yang membimbing dan mencium pasangannya tahu bagaimana menikmati foreplay sensitif akan sering menemukan bahawa pasangannya tidak hanya akan lebih menikmati hubungan seksual tetapi juga akan melihat pasangannya begitu sering mencapai orgasme. Sebahagian besar wanita memerlukan rangsangan yang cukup lama untuk mencapai ghairah yang menyeluruh dan foreplay akan memberikan mereka rangsangan yang diperlukan.

Ada banyak cara untuk memberikan pasangan anda sensasi yang luar biasa, dan ini semua dimulai dari otak. Katakan pada pasangan anda betapa cantiknya dia dan betapa anda menyukai tubuhnya yang sensual. Dengan memuji penampilannya, terutama mereka dengan tingkat percaya diri yang rendah akan memberikan kepercayaan tambahan dan memberikan alasan yang baik baginya untuk habis-habis melakukan foreplay.

Mengatur MoodLangkah berikutnya dalam mengatur mood untuk foreplay yang baik adalah memerhatikan hal-hal yang bersifat romantls. Ciptakanlah suasana yang baik untuk hubungan seksual sangat penting. Misalnya, yakinlah bahawa bilik atau kamar anda cukup hangat, lampu sedikit remang dan cadar katil harum serta bersih. Segera setelah mood baik, bukalah pakaian pasangan anda kerana tindakan ini menjadi bahagian penting untuk foreplay agar berjalan sukses. Banyak yang menemukan bahawa membuka pakaian meningkatkan gairah.

Ciuman saat foreplaySelama foreplay, lakukan perlahan-lahan, dimulai dengan menciumnya. Ciuman biasanya menjadi ekspresi fisik pertama bercinta dan kadang ciuman sering dilupakan selama hubungan seksual. Selama hubungan seksual, ciumlah setiap bahagian tubuh pasangan anda dan tidak terbatas hanya pada mulut. Sebahagian besar wanita mengeluhkan pasangan mereka tidak mencium cukup lama dan tergesa-gesa bergerak ke daerah kelamin. Jangan merasa malu untuk mencuba setiap bahagian tubuhnya.

Belajar selama foreplayAlasan lain mengapa foreplay begitu penting adalah pengalaman belajar. Foreplay adalah waktu yang tepat untuk berbagi pengertian apa yang pasangan anda sukai, kerana tanpa foreplay anda tidak akan mengerti apa yang benar-benar ia inginkan untuk rangsangan menyeluruh. Jangan malu-malu, saling bertanya dan berikan juga apa yang anda miliki. Kedua pasangan akan mendapat faedah bersama dari komunikasi yang baik selama foreplay dan bercinta.

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s