Suami perlu tahu waktu ghairah isteri

Gambaran isteri yang sedang ghairah, seronok dan panas di ranjang adalah dambaan setiap suami. Hubungan intim dalam situasi beginilah yang mendatangkan nikmat sensasi sebenar buat suami. Namun hakikatnya tidak semua suami akan mendapat reaksi sedemikian daripada isteri mereka.

Ada di kalangan suami dihadapkan dengan isteri yang hambar ketika berhubungan seks dan tidak kurang juga enggan bersama kerana kepenatan. Memang mengecewakan. Jadi bagaimanakah cara untuk memastikan isteri kembali ghairah di ranjang dan mendapat kepuasan seks yang diinginkan?

Kajian yang dijalankan mendapati bahawa ‘dekatnya’ suami terhadap isteri adalah faktor yang mampu menbuatkan isteri semakin ghairah dan berahi terhadap seks. Maksudnya semakin erat dan dekat hubungan suami dengan isteri maka semakin ghairahlah isteri terhadap seks. Sebaliknya jika hubungan dengan isteri semakin jauh atau renggang hubungan makin dinginlah isteri terhadap aktiviti seks dengan suaminya.

Suami perlu tahu waktu ghairah  isteri

Dr. Gian Gonzaga, pengkaji dari University of Carlifornia Los Angeles (UCLA) menyatakan bahawa suami perlu menjaga sikap baik dan kasih sayang terhadap isteri. Kesan daripada sikap yang positif inilah sang isteri akan berasa ghairah bila berdekatan dengan suami.

Dalam kata lain, perasaan berahi isteri akan berkembang mengikut suasana hatinya. Sekiranya perasaan isteri sentiasa nyaman dan tenteram berdekatan dengan suami, dirinya akan semakin bernafsu untuk bercinta. Tanpa perlu dipujuk rayu isteri akan rela hati naik ke ranjang malah dengan sedikit ransangan saja, seks terus berlangsung.

Ingin ditekankan sekali lagi, salah satu penyebab hilangnya ghairah isteri terhadap seks adalah sikap suami itu sendiri. Sikap tidak ambil peduli, tidak perihatin mahu pun tidak memperuntukkan masa sering kali menyebabkan isteri terasa dipinggirkan. Rasa jauh hati ini sekali gus menjarakkan perhubungan termasuklah hubungan seksual itu sendiri.

Justeru sekiranya mahu isteri kembali berani, para suami disarankan untuk menilai diri mereka dan muhasabah koreksi diri. Nilaikan bagaimana perlakuan atau tingkah laku mereka selama ini terhadap isteri. Bagaimanapun perkara ini selalu dipandang remeh, mereka sebaliknya asyik merungut tentang sikap dingin isteri terhadap seks tanpa menyedari bahawa ghairah isteri yang hilang itu berpunca daripada dirinya sendiri.

Sikap dan perhatian

Bukan payah untuk menunjukkan kasih sayang terhadap seorang isteri. Anda boleh mempamerkannya baik melalui sikap ataupun perhatian. Ada beberapa contoh sikap yang sangat disukai oleh seorang wanita ataupun isteri. Sikap yang ditunjukkan oleh suami inilah yang nantinya akan mempengaruhi suasana hati.

Antara sikap tersebut adalah memberi kucupan sayang kepada isteri, membudayakan kata maaf di dalam perhubungan, memberi hadiah kepada isteri, selalu bergurau senda dengan isteri, mengajak isteri keluar berdua-duaan di samping membelai isteri dengan penuh kasih sayang bila bersama.

Selain itu, sikap positif seperti membantu isteri tanpa disuruh, menggenggam tangan isteri pada waktu tertentu dan juga meninggalkan sikap buruk yang tidak disukai isteri juga akan menjadikan hati dan perasaannya lebih senang dan tenang bila bersama suami.

Perkara ini turut dipersetujui oleh Dr. Patti Britton, Persiden dari Foundation for Scientific Study of Sexuality, New York, Amerika Syarikat. Katanya sikap suami seperti ini adalah salah satu bentuk terapi yang ampuh untuk mengembalikan ghairah isteri yang kian menurun. Bahkan, cara ini disebut-sebut sebagai cara yang paling efektif untuk mengembalikan ghairah seks isteri.

Jadi, bagi para suami yang ingin isterinya kembali berahi di ranjang, nilaikanlah semula sikap dan perlakuan anda pada isteri.

Renung-renungkan!

Meskipun bernafsu untuk seks tetapi tidak ramai wanita yang sanggup meluahkan hasrat tersebut. Sifat malu yang menebal dalam diri wanita menyebabkan mereka mengharapkan suami faham-faham sendiri kehendak ini. Namun realitinya, sungguhpun lama hidup berumahtangga suami ataupun kaum lelaki kadangkala masih tidak dapat meneka bila isteri mahukan hubungan seks. Para suami, jangan biarkan ini berlaku, semak artikel di bawah untuk mengetahui bila situasinya isteri menginginkan hubungan seks.


BILA BERJAUHAN DENGAN PASANGAN

Apabila suami meninggalkan isteri berhari-hari untuk ke luar daerah, masa tidur di ranjang bersendirianlah yang akan membangkitkan ghairah isteri untnk seks. Ketika ini isteri mungkin akan teringat-ingat waktu dirinya sedang bermesra dengan suami, yang seterusnya akan membuatkan nafsunya untuk seks membuak-buak. Tidak hairanlah bila suami pulang, isteri akan melakukan sesuatu yang akan membawa suami mereka terus ke ranjang.

WAKTU SUBUR

Setiap wanita punya waktu suburnya iaitu hari ke 14 selepas kedatangan haid. Ketika itu waktu subur atau ovulasi, nafsu wanita terhadap seks memang tinggi. Tanpa ransangan yang hebat sekalipun isteri akan tetap teransang untuk seks, malah mungkin ada isteri yang terlebih dahulu memulakan langkah meransang suami untuk berasmara denganya.

Pihak suami tidak perlulah hairan dengan situasi ini atau menganggap isteri buang tebiat kerana ini sememangnya sudah menjadi kitaran semulajadi kaum wanita. Apa yang perlu dilakukan cuma mengambil kesempatan terhadap waktu ini.

SELEPAS BERTENGKAR

Seks memang selalu dikatakan penyudah kepada setiap pertengkaran suami isteri. Rasanya hampir semua pasangan melakukan perkara ini. Selepas bertengkar dan merajuk panjang, tidak ada apa yg lebih diinginkan oleh isteri selain daripada dipujuk dan dipeluk oleh pasangannya.

Sentuhan dan belaian suami pada waktu ini akan menyejukkan hati isteri yang masih dalam keadaan rajuk. Pandai-pandailah suami memujuk isteri pada ketika ini kerana kepandaian anda memujuk boleh menyebabkan situasi tersebut berakhir dengn penuh kenikmatan buat anda berdua.

TERTEKAN

Memang telah diketahui seks mampu meredakan tekanan baik pada lelaki mahupun wanita. Jadi apabila melihat isteri dalam keadaan tertekan dan murung, seks mungkin membantu dirinya untuk lebih relaks.

Tetapi harus lihat pada situasinya, sekiranya isteri tidak memberi respon pada ransangan yg diberikan, mungkin seks bukanlah apa yang diinginkan. Ajak dirinya untuk berkongsi masalah, cara itu mungkin membantu mengurangkan stress yang dialaminya.

MENERIMA BERITA GEMBIRA

Ini adalah masa yang paling baik untuk seks. Berita gembira seperti mengetahui diri sedang berbadan dua akan memberikan mood yang baik buat seorg isteri. Suami mungkin tiada masalah mendampingi isteri ketika ini.

Ajakan untuk melakukan seks pastinya tidak akan ditolak. Buat suami ingatlah tip ini sekiranya anda berkeinginan untuk seks, pastikan anda menggembirakan hati isteri terlebih dahulu.

IMAGINASI

Bukan lelaki sahaja yang berfantasi tentang seks, kaum wanita juga punya imaginasi atau fantasi tentang perkara ini. Namun fantasi mereka tidaklah ekstrem seperti lelaki. Kaum wanita atau isteri selalunya berfantasi tentang dirinya dilayan cukup romantik dan dibelai manja oleh suami mereka. Jadi buat suami, penuhkanlah fantasi isteri ini, layan dan belailah mereka. Jangan mengharapkan fantasi anda saja dipenuhi!

MENCARI G-SPORT (TITIK G)

Bagaimanakah caranya mencari G-Spot? Inginkan panduan? Sila rujuk di sini (18sx* – untuk mereka yang sah di sisi undang-undang untuk melayari laman ini sahaja). G-Spot atau titik ghairah ialah satu kawasan misteri yang masih dicari-cari oleh lelaki sejak sekian lama. Wanita akan memberi reaksi yang tersendiri apabila bahagian ini disentuh dengan lembut. Maka tidak hairanlah kebanyakan lelaki berusaha menjejakinya. Kawasan ini dinamakan G-Spot sempena nama Dr Grafenberg, iaitu orang yang menemui kawasan larangan ini. Menurutnya wanita mempunyai satu kawasan yang sangat sensitif. Apabila G-Spot seseorang itu dirangsang akan menyebabkan wanita berasa kenikmatan luar biasa sehingga mengeluarkan sejenis cecair.

Berikut ini ada dua cara mengeksplorasi Titik G-Spot isteri menggunakan jari dan penis :

1. Jari
Menemukan titik G-spot wanita menggunkan jari lebih mudah dilakukan dan umumnya cara ini selalu berhasil membuat wanita orgasme. Caranya , masukkan jari manis dan jari tengah anda ke dalam vagina dengan telapak tangan menghadap ke atas. Daerah G-spot berada sekitar dua inci di sebelah atas vagina. Pada titik tersebut lakukan gerakan melingkar pada jari anda. Anda akan merasakan sesuatu yang mirip bola kecil.

Pada saat itu wanita umumnya akan merasakan sensasi yang luar biasa yang diikuti dengan perasaan ingin buang air kecil. Ramai wanita tidak biasa dengan sensasi tersebut menarik diri kerana malu air maninya akan keluar. Oleh itu anda harus menenangkan dirinya dan menyatakan bahawa perasaan tersebut normal dan tidak perlu ditahan. Mintalah dia melepaskan dan merasakan orgasme luar biasa tersebut.

Untuk menambah sensasi saat melakukan gerakan jari melingkar di daerah G-spotnya, gunakan jari kelingking anda untuk meransang zon perineumnya. Perineum terletak di antara vagina dan anus. Gesek perineumnya menggunakan kelingking anda sambil jaari telunjuk anda mengeksplorasi G-spot atau anda juga boleh beri ransangan kepaada klirotisnya menggunakan ibu jari.

2. Penis
Agak sulit meransang titik G-spot menggunakan penis kerana selain sulit ditemukan umumnya suami sukar mengendalikan diri lebih lama saat melakukan hubungan seks penetratif. Jika anda ingin memberi orgasme vaginal kepada isteri menggunakan penis maka yang harus diperhatikan adalah posisi atau gaya berjimak.

Lebih baik gunakan posisi wanita di atas lelaki sebab dalam posisi ini wanita lebih mudaah mengendalikan kedalaman dan arah ‘tusukan’ zakar. Umumnya wanita yang telah terbiasa dengan orgasme boleh mudah meransang G-spotnya sendiri menggunakan posisi woman on top ini.

Pada umumnya wanita akan mendapatkan orgasmenya jika tubuhnya bersedia menerima ransangan seksual yang anda berikan dan secara psikis tidak ada hambatan seksual yang terjadi. Faktor lain iaitu kesihatan sistem reproduksi wanita yang harus sihat sehingga tiada masalah pada organ seksual semasa berusaha menemukan titik G-spot wanita.

FOREPLAY
Apakah wilayah yang penting sebagai pembangkit kehangatan sebelum menikmati hubungan intim?
Dahi – Minta teman anda menghembuskan nafas sehingga terasa kehangatannya. Cium dengan penuh romantis
Leher – Mulakan dengan mencium dagu, kemudian dengan belaian cium leher belakangnya.
Telinga – Usap telinga pasangan anda dengan lidah.
Bibir – Cium perlahan-lahan dan dengan lama.
Mulut – Beri ciuman french kiss yang mengejutkan!

MENONTON ADENGAN FILEM YANG MENGHAIRAHKAN

Ada sesetengah suami yang berkongsi minat dengan isterinya iaitu menonton filem-filem romantik yang adakalanya menghairahkan. Ini juga boleh menjadikan si isteri merasa ghairah apabila menonton filem sebegini lebih-lebih lagi bersama si suami.

Ada juga pasangan yang suka menonton filem porno bersama bagi menghangatkan ‘foreplay’ mereka nanti.Tapi ada sesetengah suami rasa malu terhadap isteri untuk menonton bersama tanpa ketahui sebabnya dan bagi si isteri pula tidak perlu membuat sebarang andaian atau pun tanggapan buruk terhadap si suami. Jika isteri tidak bersetuju tindakan suami, perlu nasihatkannya secara baik.

Bagi mereka yang belum bernikah tidak digalakkan untuk berbuat demikian kerana ini boleh mendorong anda berdua membuat maksiat atau ke arah dosa-dosa besar. Admin rasa adalah lebih baik tidak mengamalkan menonton filem lucah kerana ia juga boleh mendatangkan masalah lain seperti anak-anak atau ahli keluarga lain yang terjumpa koleksi CD atau VCD lucah anda nanti.

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s