Posisi seks ‘Spooning’ yang perlu diketahui suami isteri.

Apa itu Spooning ?

“Spooning merupakan posisi yang ideal untuk seks pagi hari,” jelas konselor seks dan penulis ‘Till Sex Do Us Part’, Trina Read. “Banyak pasangan yang tidur dengan posisi ini (lelaki berada di belakang wanita). Dia boleh meraba tubuh anda dengan bebas dan melakukan stimulasi pada klitoris anda,” tambahnya.

Lee Jenkins pun bersependapat dengan Trina, spooning dapat membantu wanita untuk orgasme kerana pasangan boleh leluasa menstimulasi klitoris anda. Menurut penelitian, 95% wanita yang mendapat stimulasi klitoris boleh mendapatkan orgasmenya. Posisi seks tersebut juga membuat wanita lebih santai dan tidak banyak bergerak.

Untuk para isteri yang belum pernah mengetahui apa itu spooning, ini adalah salah satu posisi bercinta atau bersetubuh. Posisi spooning adalah posisi yang digambarkan dengan satu pasangan tidur dengan posisi mengiring dan membengkok kaki ke arah perut, membentuk posisi seperti sendok dengan suami berada di belakang si isteri sambil memeluk tubuhnya. Lalu mengapa wanita menyukai posisi ini dan apa kata lelaki tentang spooning ?

Gaya spooning

Seperti yang ditulis oleh thoughtcatalog.com bahawa posisi spooning telah ditemukan ada di zaman purba. Penemuan tersebut berdasarkan pada fosil-fosil manusia purba yang mati dan terkubur dengan posisi spooning seperti yang dijelaskan di atas. Para peneliti menganggap posisi spooning yang dilakukan manusia-manusia purba bertujuan untuk meningkatkan suhu tubuh.

Posisi spooning ini jika dilihat akan sepeti sendok yang dijejerkan berdua. Kesan yang muncul adalah sendok di bahagian belakang atau pada hal ini adalah para lelaki memberikan perlindungan untuk senduk yang ada di depan atau wanita. Selain merasa nyaman dan aman, seorang wanita yang hakikatnya suka sekali dimanja merasakan kelembutan tubuh suami saat memeluk mereka.

Posisi spooning juga memungkinkan bibir lelaki tepat berada di telinga wanita menyebabkan wanita dapat merasakan setiap hembusan nafas suaminya. Hal tersebut bukan saja membangkitkan ghairah wanita tetapi juga romantis, kerana lelaki dapat membisikkan kata-kata cinta ketika men-spooning isteri mereka.

Oleh: Marintan Widi Lestari

Gaya posisi spooning

Keintiman yang sangat erat ketika mengadakan sex sudah tentu membuat sensasi orgasme anda kian sempurna. Ingin mendapatkannya? Maka, salah satu posisi terbaik yang boleh anda cuba adalah spooning. Sebenarnya posisi ini tidak memungkinkan untuk terjadinya kontak mata secara langsung, namun sisi positifnya pasangan akan lebih leluasa untuk menjelajah seluruh bahagian erotis di tubuh anda.. Yang mana adalah lebih baik untuk anda ! Jadi, untuk itulah di sini diberikan beberapa variasi teknik posisi sarat akan kenikmatan ini, yang boleh anda cuba …

The Bodyguad
Yang membezakan dari posisi spooning biasanya adalah anda melakukan aksi ini sambil berdiri atau baring mengiring. Tempelkan punggung anda ke dada pasangan dan pegang erat pinggangnya. Pastikan posisi kaki anda dan pasangan sejajar, sehingga penetrasi boleh dilakukan dengan sempurna. Setelah stabil dan penetrasi sedia dilakukan, pasangan dapat menambah kenikmatan yang anda dapatkan dengan memanjakan daerah klitoris dengan urut-urutan yang memberahikan.

Doggy Spoons
Merupakan kombinasi doggy style dan spooning, posisi ini akan memberikan anda sensasi yang sangat erotis kerana pasangan dapat mencumbu daerah sensitif di leher sambil penetrasi! Untuk memulainya, posisikan agar tubuh anda dan pasangan dalam kondisi berlutut. Buka lebar-lebar kaki anda sehingga pasangan dapat melakukan penetrasi dari belakang dengan mudah. Jangan lupa untuk tetap menjaga keseimbangan dengan memegang erat pinggang pasangan.

Bent Spoon
Salah satu variasi paling menarik dari posisi spoon yang boleh dicuba adalah Bent Spoon. Untuk memulainya minta pasangan tidur telentang dengan posisi kaki dibengkok. Setelah itu tiduri pasangan sambil membuka tangan lebar-lebar dan kaki dibengkok ke atas. Pada awalnya memang cukup sukar untuk mendapatkan sudut yang tepat, tetapi mudah saja setelah anda berhasil melakukannya – apalagi bila dikombinasikan dengan urut-urutan sensual di bukit kembar – anda akan segera menuju nirwana!

Lap Dance
Salah satu fantasi paling ‘liar ‘dari suami adalah mengadakan seks dengan seorang stripper. Dan kali ini anda boleh memenuhi fantasi tersebut! Sambil pasangan duduk di atas sofa yang empuk, anda akan menari-nari liar sambil membelakanginya. Setelah berhasil memancing ghairahnya melalui foreplay erotis, saatnya anda menunggangi Mr. Happy dengan tempo yang cepat. Posisi ini selain akan membuat ghairah pasangan melejit bak roket, juga sangat fleksibel kerana boleh dilakukan di berbagai tempat.
(Calvin Hidayat/II/Gambar:Dok.Google)

Sumber : http://www.cosmopolitan.co.id

About zainura66

Pencinta Alam Semesta
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Posisi seks ‘Spooning’ yang perlu diketahui suami isteri.

  1. Pingback: Posisi Seks « Raja Herba Malaysia

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s