AMALAN MINUM JAMU KETIKA IBU BERPANTANG

About Wannura

Pencinta Kehidupan Alamiah
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

5 Responses to AMALAN MINUM JAMU KETIKA IBU BERPANTANG

  1. diana berkata:

    sy pernh mengalami keguguran semas akandungan sy 9 minggu,apakah sy kena berpantang mcm orang bersalin dan apakah perut sy nanti kembang klu tidak memakai bengkung.krn sms mengandung perut kempis je

    • zainura66 berkata:

      Diana,

      Adalah lebih baik jika diana berpantang zahir batin selepas keguguran kerana apabila Diana disahkan hamil tempohari, kesemua organ-organ diana terutamanya bahagian sistem reproduksi telah mula ‘membuat kerja’ dan begitu juga bahagian-bahagian organ yang lain kerana semua ini adalah semulajadi bagi penyediaan untuk melahirkan anak nanti. Diana disarankan agar bertungku untuk mengelakkan darah beku atau tertinggal di dalam rahim serta berbengkung untuk mengemaskan kembali bahagian pinggul serta bahagian peranakan (rahim/uteras). Ini adalah cadangan saya kerana sekiranya kita beri penjagaan baik ke atas kesihatan kita, ia adalah satu ‘bonus’ untuk kita di masa hadapan agar tampak sihat sentiasa. Salam ceria selalu dan selamat menyambut hari raya aidil adha.

  2. jumalisa bte hanafi berkata:

    assalam puan apakah minuman atau jamu yang bagus utk wanita yg telah melahirkan anak dan juga yg bole dijadikan amalan utk menjaga kesihatan dalaman?

    • zainura66 berkata:

      Waalaikumsalam Juma,

      pengambilan jamu adalah bergantung kepada kesesuaian tubuh badan seseorang itu dan tujuan jamu itu diambil.

Tinggalkan komen