10 jenis herba bagi wanita yang menghadapi pre menopouse

10 jenis herba yang dikhususkan untuk membantu beberapa permasaalahan yang sering dihadapi oleh wanita yang menghadapi situasi pre menopouse.

Herba tersebut ialah: -

~ Buah Delima
~ Kacip Fatimah
~ Manjakani
~ Kurma
~ Pueraria Lobata
~ Goji
~ Tomato
~ Biji Anggur
~ Kolagen
~ Madu

Sekiranya anda menghadapi masalah untuk mendapatkan setiap jenis bahan-bahan seperti di atas, anda bolehlah membeli V Rapat di sini.

Kandungan vitamin, zat-zat dan mineral yang terdapat dalam esktrak herba tersebut membantu memulihkan hormon yang diperlukan oleh wanita yang mengalami menopous. Apabila hormon yang semakin berkurangan dapat digantikan, maka fungsi organ berkaitan akan aktif semula dan dengan itu dapat membantu melambatkan menopous.

Apa yang teramat penting ialah V Rapat dirumus daripada herba semulajadi tanpa bahan kimia atau bahan daripada haiwan samada haiwan yang halal atau tidak halal daripada hukum syarak. Sebahagian daripada herba yang terdapat dalam V Rapat memang pun sering digunakan malah ada yang hampir setiap hari digunakan seperti buah tomato, buah kurma, biji anggur dan madu. Hanya kerana kita tidak mengetahui khasiat dan kaedah menggunakannya maka kita semua tidak mengetahui kelebihan dan faedah herba berkenaan kepada diri kita. Tomato misalnya, hampir setiap masakan panas menggunakannya, begitu juga buah anggur, kita biasanya memakan isinya sahaja tetapi membuang bijinya; dimana sebenarnya biji anggur itulah yang mengandungi unsur-unsur yang teramat penting untuk mencegah darah beku dalam saluran darah dan saraf kita. Buah kurma dan madu adalah dua unsur penting yang berfungsi mengembalikan tenaga, menghapuskan bakteria yang tidak dikehendaki oleh badan, mengawal tekanan darah dan denyutan jantung. Begitu juga dengan herba lain.

Penemuan khasiat herba yang dirumuskan untuk V Rapat ini disahkan oleh doktor perubatan, Dr Abdul Razak bin Ibrahim MD.(UKM), MSc.(BioChem.) (USA).

Selain untuk kegunaan khusus wanita yang menghadapi gejala menopous V Rapat juga mempunyai kebaikan berikut:

Kebaikan V Rapat:
1.  Membantu merawat masaalah keputihan yang selalu dihadapi oleh kebanyakan wanita. Harus juga dinyatakan bahawa selepas mengambil V Rapat, ada sesetengah wanita mengalami tindakbalas dimana vaginanya terasa gatal-gatal untuk tempuh selama satu atau dua hari. Selepas itu rasa gatal tersebut akan reda dan terus berhenti dan keputihannya akan hilang.
2. Membantu mengatasi masaalah keguguran yang mana masaalah keguguran pada peringkat awal hamil disebabkan oleh dinding rahim yang lemah yang menyebabkan uri mudah tertanggal. V Rapat membantu menguatkan rahim dan dengan itu kandungan dapat kekal sehingga melahirkan.
3.Membantu mengatasi masaalah senggugut di mana V Rapat akan memulihkan hormon semasa kitaran haid.
4. Membantu mengawal sel-sel abnormal yang menyebabkan kanser serviks daripada merosakkan sel-sel normal.
5. Mengecutkan organ peranakan termasuk vagina kepada saiz yang asal, terutama bagi wanita yang pernah melahirkan. Apabila organ-organ peranakan termasuk vagina kembali kepada saiz dan kedudukan asal, ia membawa manafaat yang amat besar kepada kebahagiaan rumahtangga dan keharmonian hidup. 6. V Rapat juga membantu mencegah masaalah kencing kerap atau rasa tidak puas kencing pada wanita disebabkan pundi kencingnya tertekan oleh organ peranakan yang jatuh ke bawah, dimana V Rapat akan merawat organ tersebut untuk kembali ke kedudukan asalnya. 

About Wannura

Pencinta Kehidupan Alamiah
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to 10 jenis herba bagi wanita yang menghadapi pre menopouse

  1. saifatimah berkata:

    nak tanye sis.. so mcm mne sy bole cegah pyakit saraf 2 ea? ples recomend

    • zainura66 berkata:

      Saifatimah, tidak ada sesiapa pun dapat mengelak dari terbitnya kotoran tubuh badan termasuklah saya kecuali ianya dapat dipantau melalui kaedah bersuci yang diamalkan setiap hari dengan betul dan sempurna. Ujudnya penyakit saraf apabila darah daging kita dicemari oleh kotoran atau racun yang tidak dibersihkan dengan sempurna. Sekiranya ini berlaku, ia akan berkumpul di mana-mana ruas tulang belakang hingga menyumbati urat saraf ke mana2 organ dan anggota tubuh badan. Maka pada peringkat ini barulah kita dapati penyakit muncul apabila didiagnos oleh doktor pakar perubatan.

      • saifatimah berkata:

        salam sy nak tnye sikit ya.. sy mgalami sakit mcm no9 2 yg sakit blakng belah bwah tp sbelah knan.. lama dah sy mgalami sakit tu.. makin lama makin sakit.. apabila sakit sy hentak guna tngan.. n asl malam sy takleh nak tdo sbb rasa gilu pun ade… ada kah e2 tanda2 batu karang? dan sekarang saya mgalami sakit d atas buah dadah sbelah kanan jgak.. tp ari2 sy dah xray kat bhagian dada tp doc kata tkde pape.. so i hope u dpt bgi jawapn..tq

Tinggalkan komen